Seagate Barracuda 7200.11, ES.2, Maxtor DiamondMax 22

Porady oraz opisy programów pomocne przy awariach dysków oraz innych nosników danych. Baza firmware dyski twarde hdd.
Awatar użytkownika
kiki
Pomoc techniczna
Pomoc techniczna
Posty: 17
Rejestracja: 15 mar 2009, 02:13
Imię: Sympatyk
Nazwisko: Informatyki
System operacyjny: Windows
Lokalizacja: Gdańsk-Oliwa

Seagate Barracuda 7200.11, ES.2, Maxtor DiamondMax 22

Postautor: kiki » 10 lut 2010, 00:22

Aktualizacja firmware dysków producenta Seagate z tak zwanej
"czarnej serii" z uszkodzonym firmware.

Dyski które posiadają uszkodzenie Strefę Serwisową są "zawieszone" lub posiadają pojemność 0 LBA nie wolno próbować aktualizować do czasu usunięcia usterki !!!
FlashLED - Failure code:000000CC Failure Address:xxxxxxxx
Detekcja dysku w bios-e 0 LBA.


Modele dysków Seagate w których należy aktualizować Firmware

Seagate Barracuda 7200.11
ST3500320AS,ST3500620AS,ST3500820AS,ST3750330AS,ST3750630AS,ST31000340AS ,ST3640330AS ,ST3640530AS
ST31500341AS,ST31000333AS,ST3640323AS,ST3640623AS,ST3320613AS,ST3320813AS,ST3160813AS
( firmware AD14, SD15, SD16, SD17, SD18, SD19 ,SD81)
[ img ]

Maxtor® DiamondMax 22
STM31000334AS,STM3640323AS,STM3320614AS,STM3160813AS
STM3500320AS,STM3750330AS,STM31000340AS (firmware MX15)
[ img ]

Seagate Barracuda ES.2 SATA
ST31000340NS - PN
9CA158-301, 302, 303, 501, 502, 503 (nie potrzebna aktualizacja jeśli wersja Firmware jest SN06)
9CA158-510, 511, 512 (nie potrzebna aktualizacja jeśli wersja Firmware jest SN16)
ST3750330NS[/b] - PN
9CA156-301, 302, 303, 501, 502, 503 (nie potrzebna aktualizacja jeśli wersja Firmware jest SN06)
9CA156-510, 511, 512 (nie potrzebna aktualizacja jeśli wersja Firmware jest SN16)
ST3500320NS[/b] - PN
9CA154-301, 302, 303, 501, 502, 503 (nie potrzebna aktualizacja jeśli wersja Firmware jest SN06)
9CA154-510, 511, 512 (nie potrzebna aktualizacja jeśli wersja Firmware jest SN16)
ST3250310NS - PN
9CA152-301, 302, 303, 501, 502, 503 (nie potrzebna aktualizacja jeśli wersja Firmware jest SN06)
9CA152-510, 511, 512 (nie potrzebna aktualizacja jeśli wersja Firmware jest SN16)
[ img ]

Seagate Barracuda SV
Dyski Seagate SV35.3 i wersja firmware SV16
(dyski zamontowane w urządzeniach elektronicznych np. DVD)
ST31000340SV ,ST3750330SV,ST3500320SV
Seagate SV35.4 i wersja firmware CV11
(dyski zamontowane w urządzeniach elektronicznych np. DVD)
ST3320410SV
[ img ]

Pobierz program Drive Detect dla weryfikacji modelu, numeru seryjnego oraz wersji firmware.



Dyski zewnętrzne które mogą zawierać w obudowie zewnętrznej dyski z wadliwym firmware np. Maxtor OneTouch lub FreeAgent.

Żeby stwierdzić jaki model dysku mamy w środku obudowy konieczne jest jej rozebranie.
Jeśli posiadamy gwarancje na dysk możemy ją utracić w wyniku otwarcia obudowy.

Dyski Zewnętrzne 500 GB i 750 GB FreeAgent czy Maxtor OneTouch 500GB 750 GB 1,5TB.


Seagate Barracuda Momentus 5400
Również mogą się pojawić podobne usterki (LED:000000CC) w dyskach 2,5'' Momentus 5400.5, Momentus 5400.6 a potwierdzony model to Seagate ST9320320AS, ST9500325AS, ST9250315AS.
[ img ]


Podczas aktualizacja firmware

W przypadku kiedy dysk jest już niesprawny NIE WGRYWAMY NOWEGO FIMWARE.
W standardowej usterce przy uszkodzonym S.M.A.R.T. i translatorze zmienianie elektroniki nic nie daje a może jedynie zaszkodzić. Przed procedurą aktualizacji należy zabezpieczyć swoje dane (kopia dysku) ponieważ firma Seagate nie odpowiada za ich utratę. Teoretycznie dane powinny pozostać nienaruszone na dysku.



!!WARNING!!
If the firmware upgrade installation instructions are not followed properly the firmware upgrade could be data destructive and/or render your hard drive inoperable. As Seagate does not warrant the data on your drive, in addition to regular back-ups, if possible your data should be backed up before upgrading the drive firmware. Additional information on backing-up the contents of your drive can be found at http://www.seagate.com. Though this firmware upgrade to your product is a change to the product the terms and conditions of your Seagate warranty for the product will remain effective to its normal expiration. For other warranties on your product please consult the warranty documentation provided by your supplier.

Wróć do „Naprawa HDD i odzyskiwanie danych”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość